Sanatatea unui Web Designer | Munca de birou

sanatatea-unui-web-designer-munca-de-birou

Ca și web designer petrec foarte mult timp în fața calculatorului stând pe scaun. Având o legătură strânsă cu PC-ul stau în fața monitorului chiar și în timpul liber.

Dacă ai și tu un job similar și stai mai mult de 10 ore pe zi în fața PC-ului bănuiesc că ai conștientizat faptul că corpul uman nu este proiectat pentru așa ceva.

Până la urmă toți lucrăm pentru ceva în viață iar dacă jobul nostru se petrece în fața monitorului va trebui să ne adaptăm și să luăm în considerare consecințele care ne afectează sănătatea.

În continuare voi enumera câteva sfaturi pe care le consider foarte necesare dar țin să precizez faptul că eu nu sunt un doctor și acestea sunt doar metodele adoptate de către mine:

Ai grijă de spate și de coloana vertebrală

Până acum ceva timp stăteam aplecat cu cotul pe birou susținându-mi bărbia cu palma. Este acea poziție obișnuită când stai pe facebook la ora 12 noaptea, am văzut și o ilustrație devenită virală după ce toată lumea se regăsea în ea.

Mi-am schimbat scaunul normal cu unul ergonomic și încerc să stau cât mai corect.

Ideal ar fi să avem unghiuri de 90 de grade între partilele copului și anume:

  • călcâi – gambă
  • gambă – genunchi
  • genunchi – spate
  • spateantebrat

Ai grijă de incheieturi

 Eu practic cilismul, mai ales pe timp de vară iar asta contribuie de asemenea la stresarea încheieturii din cauza șocurilor. Pentru asta mi-am cumpărat mănuși cu implanturi anti-șoc și manșoane moi.

Pe de altă parte când vine vorba de mouse încerc să-mi amintesc de fiecare data să parcurg o serie de exerciții de încălzire. Fac asta pentru a îmbunătății și a crește circulația sângelui din zona respectivă.

Aveți aici un tutorial foarte util și bine explicat de carte Dr. Levi Harrison :

Menține circulație sângelui

Făcând mișcare cel puțin o oră pe zi. Frecventând sala de forță, alergatul, ciclismul, înotul, chiar și o plimbare cu un ritm moderat de o oră ne ajută să scăpam de chinul amorțelii și al statului într-un loc.

O altă soluție benefică și folositoare ar fi câte o plimbare (până la geam, toaletă, etc.) prin birou la un interval de aproximativ 15-20 minute. Această plimbare îți va repune în mișcare ciculatia sanguină și îți va oferi câte o mini-pauză mentală și fizică.

Du-te la masaj

Cere-o unei prietene, amic, mamă sau dute la un salon cel puțin odată la 5 zile. Nu subestima putere masajului și concentrează-te asupra spatelui, gâtului și a brațelor. O terapie revigorantă și relaxanta îți va relaxă mușchii și va inbunatatii circulația sângelui. Pe de altă parte este și foarte plăcut.

Menține o alimentație sănătoasă

Eu personal încerc să evit produsele făinoase bogate în carbohidrați și mă concentrez asupra alimentelor crude.

Sălățele au devenit opțiunile preferate, îmi plac și cele cu sos dar le evit în general și le aleg pe cele cu iaurt sau fără.

De mai mult de 1 an am renunțat la îndulcitori precum zahărul. La început ceaiul și cafeaua aveau un gust foarte amărui, dar cu gândul la alegerile sănătoase au început să-mi placă, chiar să-mi displacă cele dulci.

Am renunțat și la sare. Ok, consum cele deja gata sărate (ex.: telemea) dar eu nu pun deloc când îmi prepar ceva.

Dau atenție în fiecare zi pentru micul dejun și nu sar peste el.

Beau cel puțin 2 litrii de lichide/zi, (cum spune și reclama de la tv) asta constând în mare parte din ceaiurile pe care le beau la birou.

Protejează-ți ochii

Au început durerile oculare în ultimul timp și am recurs la picături pentru ochi (lacrimi false). Am reușit să combat cel puțin temporal senzațiile de mâncărime folosind un anumit tip de lubrifiant pentru ochi.

Am fost la oftalmolog și mi s-au recomandat lentilele de ochelari cu filtru antireflex care optimizează vederea eliminând reflexiile deranjante ale luminii artificiale. Consider că a fost o alegere bună și necesară, cu rezultate vizibile. Aceste tipuri de ochelari se pot achiziționa de la orice oftalmologie și costă puțin peste 200 RON, fiind destul de accesibile.

Concluzie?

Indiferent de job există numeroase lucruri care ne afectează sănătatea, tot ce trebuie să facem este să le evităm pe cât posibil. Dar dacă asta înseamnă să trăim mai mult și mai bine atunci eu sunt gata să fac sacrificii.

Sper că te-am ajutat să-ți faci o idee despre ce e bine să faci că să eviți eventualele neplăceri cauzate de munca la birou și mulțumesc pentru timpul acordat! ^_^

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!